fbpx

Hotellisiivous Korpilammella

Siskon Siivouksella on monia hotellikohteita ja 13.12.2018 aloitimme hotellisiivouksen yhteistyön Korpilammen hotellissa Espoossa. Vaihto edellisen siivousfirman lähdettyä meni erittäin sujuvasti ja yhteistyö on koettu onnistuneeksi niin Siskon Siivouksen kuin Korpilammen henkilökunnan puolesta.

 

Korpilammella on pitkä historia ja hotellipäällikkö Emmi Silvasti on vieraillut hotellissa jo kauan ennen kuin tuli osaksi sen henkilökuntaa 6 vuotta sitten. Emmi kokee hotellin omakseen ja niin kokee muukin hotellin henkilökunta. Korpilammella työntekijöiden vaihtuvuus on pientä ja he tuntevat talon kuin omat taskunsa. Hotellin vanhin työntekijä on ollut talossa jo 12 vuotta. Vastaanotossa oli henkilö, joka työskenteli Korpilammella alusta asti ja jäi eläkkeelle 2014 eli hän oli ehtinyt olemaan talossa jo 37 vuotta. Työssään hyvin viihtyvät työntekijät saavat asiakkaatkin tuntemaan olonsa tervetulleiksi. Korpilammen upea luonnonläheinen miljöö ja tyylikkäästi remontoidut sisätilat luovat viihtyisän ympäristön sekä siellä työskenteleville että hotellin asiakkaille.

 

Korpilammella työskentelee vakituisesti 8 Siskon Siivouksen työntekijää. Tiimi koostuu täysipäiväisistä sekä osa-aikaisista kerroshoitajista sekä hotelliemäntä Tarja Kumpulaisesta, joka vastaa hotellin kokonaisvaltaisesta puhtaudesta. Siskon Siivouksen palvelupäällikkö, Anna-Leena, vastaa, että Siskon Siivous takaa hotellin asiakkaille aina puhtaat ja viihtyisät huoneet sekä yleiset tilat ja on mukana tiiviissä yhteistyössä Emmin kanssa.

 

Korpilampi

 

Korpilampi on kokoushotelli ja iso osa asiakkaista tulee paikalle oman ryhmänsä kanssa ja viihtyvät koko vierailunsa ajan Korpilammen tiloissa. Hotelli tarjoaa kaikki puitteet pidempäänkin viipymiseen; laadukas ravintola, saunaosasto uima-altaineen ja yökerho tarjoavat virikkeitä koko hotellissa viipymisen ajaksi. Kokousasiakkaiden lisäksi Korpilammen kauniista ja rauhallisesta miljööstä sekä palveluista saapuu nauttimaan vieraita ympäri maailmaa.

 

Emmi kertoo ylpeänä, että Korpilampi oli Suomen ensimmäinen hotelli, missä otettiin sähköinen varausjärjestelmä käyttöön ja sen aikainen tietokonejärjestelmä täytti yhden kokonaisen varastohuoneen. Korpilammen historia on mielenkiintoinen ja henkilökunnalla riittääkin kertomuksia menneistä vuosikymmenistä.

 

 

Siivousyrityksen vaihto Korpilammella

 

Siskon Siivouksen aloitettua hotellisiivous, on perustaso saatu nopeasti kuntoon. Hotellin välineet ja resurssit on kartoitettu sekä toimintatapoja päivitetty. Tällä hetkellä projektina on luoda tehokkaita ja kestäviä toimintatapoja ja nostaa koko toiminta uudelle tasolle. Hotellipäällikön ja hotelliemännän yhteisiä tavoitteita on organisoida toimintaa ja varmistaa, että kaikilla on toiminnasta samat tiedot ja siivoussuunnitelmat ovat yhtenäiset. Vasta-aloitettu yhteistyö on sujunut hyvin ja hotelliemännän kanssa tehdään jatkossakin uusia linjauksia hotellille.

 

Emmi on ollut todella tyytyväinen Siskon Siivoukseen ja siivousyritysten vaihto meni yllättävänkin sujuvasti ja mutkattomasti. Siivouksen perustaso saavutettiin nopeasti ja nyt ollaan hyvillä mielin valmiita hiomaan yksityiskohtia. Sujuva toiminta ja yhteiset loogiset järjestelmät tulevat tekemään kaikkien hotellin osastojen toiminnasta tehokkaampaa.

 

Siivous hotellissa

 

Hotellihuone on hotellin myymä tuote ja tuotteen on aina oltava kunnossa. Asiakkaiden tyytyväisyyttä mitataan jatkuvasti ja hotellipäällikkö kerää kuukausittain asiakkailta tulleet palautteet hotelliemännälle. Hotelleista puhuttaessa jopa yksittäinen karva huoneessa voi saada isot mittasuhteet asiakkaan silmissä. Tämän takia on oltava äärimmäisen tarkka huoneita siivotessa. Hotelliemäntä ja siivoojat ovat yhtä vahvasti osa hotellin henkilöstöä kuin Siskon Siivousta.

 

Siivoojat ovat hotellissa ainoat silmät, jotka näkevät huoneet päivittäin ja huomaavat huoneissa mahdolliset huoltoviat ja rikkinäiset asiat. Kerroshoitajat ilmoittavat vioista hotelliemännälle, joka kommunikoi asiasta joko hotellipäällikölle tai suoraan asiaa hoitavalle taholle, kuten huoltoon. Jatkuva laaduntarkkailu on yksi hotelliemännän tärkeimpiä työtehtäviä.

 

Hotellilla ollaan tyytyväisiä siivoukseen, kun

 

  • ei ole huomautettavaa
  • asiakkaita tervehditään ja ollaan alttiina auttamaan asiakkaita tarvittaessa
  • työntekijät ovat oma-aloitteisia ja toimivat hyvin yhdessä
  • toiminta joustaa yli osastorajojen
  • ajatellaan, että siivous on osa hotellin porukkaa ja kaikilla on yhteisenä tavoiteena pitää asiakkaat tyytyväisinä

 

Miten hotelliemäntä ja Siskon Siivous näkyvät hotellissa?

 

Siskon Siivouksen työpanos näkyy etenkin nyt, kun hotellin koko siivous- ja puhtaussuunnitelmaa ollaan siivousyrityksen vaihdosta alkaen uudistamassa. Yhteisenä projektina ollaan tekemässä tehokkaat, kestävät ja järjestelmälliset käytännöt hotellin eri osastojen kesken.

 

Korpilammen hotelliemäntä Tarja toimii yhteyshenkilönä hotellin henkilökunnan kanssa ja käy työpäivän aikana paljon hotellin toimintaan vaikuttavia keskusteluja eri toiminnoista vastaavien henkilöiden kanssa. Hotelliemäntä sekä palvelupäällikkö ovat aktiivisesti mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa ratkaisuja, joilla tehdään uudet suunnitelmat koko hotellin siivoukselle.

 

Hotellipäällikkö sekä Siskon Siivouksen palvelupäällikkö ja hotelliemäntä tekevät kerran kuukaudessa yhdessä laatukierrokset hotellissa ja keskustelevat hotelliemännän johdolla mahdollisista muutoksista ja parannusehdotuksista.

 

Ota yhteyttä!

 

Kiinnostuitko kuulemaan lisää hotellisiivouksesta tai saamaan tarjouksen? Tulemme mielellämme maksuttomalle kartoituskäynnille, jonka perusteella saat tarjouksen juuri sinulle räätälöidystä palvelukokonaisuudesta. Pyydä tarjous lomakkeen kautta.

Etsimme kasvavaan tiimiimme jatkuvasti uusia ahkeria siivoojia! Hae Siskon Siivoukselle töihin rekrytointisivuiltamme.